Gdy 90% twoich potencjalnych klientów jest online, nie można sobie pozwolić na to, by ze swoją firmą online nie być. Truizm? Oczywiście! Sprawdź wiele więcej argumentów za tym, że twoja firma powinna dziś mieć własną, niezależną stronę internetową!
Mówisz, że firmowy profil na Facebooku lub Instagramie dziś wystarczy, by prowadzić skuteczny marketing online? Albo że sprawę obecności twojej firmy online załatwiają mapy Google? Nic bardziej mylnego! Jeśli prowadzisz profesjonalny biznes i chcesz w pełni wykorzystać potencjał marketingu internetowego – musisz mieć stronę WWW swojej działalności! Twoi klienci dziś są stale w Internecie. Ale czy wszyscy są obecni na wspomnianych i im podobnych platformach? Przecież by z nich korzystać, trzeba mieć konto. Do korzystania z Internetu w ogóle wystarczy zaś jakiekolwiek urządzenie podłączone do sieci. To właśnie dlatego twoja strona WWW powinna znaleźć się w ogólnodostępnych zasobach internetowych (dostępnych dla każdego internauty na świecie), a nie na jakiejś wybranej platformie. Nigdy nie wiesz, jaki inwestor, z jakiego kraju odnajdzie twoją firmę dzięki stronie WWW i uzyskasz zlecenie życia! Możesz być wtedy na wakacjach, ale twoja strona działa zawsze.
Warto również pomyśleć o niezależności: czy masz pewność, że taki czy inne media społecznościowe będą dalej istnieć i na jakich zasadach funkcjonować? Na swojej stronie WWW ty rządzisz niepodzielnie i ustalasz zasady. Stworzenie firmowej strony (cennik strony internetowej) pozwala ci przejąć pełną kontrolę nad tym, co i w jaki sposób prezentujesz na temat swojej działalności. Ogranicza cię tylko wyobraźnia (no, ewentualnie budżet). Korzystając ze wszystkich możliwości, jakie daje stworzenie swojej strony WWW, kreujesz pożądany wizerunek firmy. (Oczywiście potrzebna jest do tego fachowa wiedza specjalistów z tej dziedziny).
Strona WWW stale działa i prezentuje twoją firmę niczym najlepiej zaprojektowana witryna sklepowa, bez względu na porę dnia na kuli ziemskiej, nawet wtedy gdy milczą telefony i zamknięte jest biuro obsługi klienta. Na swojej stronie internetowej to ty decydujesz, co i jak jest zaprezentowane i opowiedziane, by zainteresować i przekonać klientów do skorzystania z oferty. Opisując obszernie ofertę, umieszczając foldery, katalogi, wzorniki, instrukcje – również w formie wideo, czy inne materiały, unikasz potrzeby drukowania materiałów informacyjnych, promocyjnych itp. Wystarczy odesłać klientów pod określony adres na stronie.
Firmowa strona WWW to również idealne miejsce na edukowanie klientów na temat jakości świadczonych usług i korzyściach z nich płynących – tworząc dział poradnikowy czy blog, masz nieograniczone możliwości publikacji. Dotyczy to także wszelkiego rodzaju instrukcji obsługi. Również na stronie możesz najszybciej i najprościej informować o nowościach i zmianach w firmie – to najlepszy, bo niezależny i bezpłatny kanał komunikacji z obecnymi lub potencjalnymi klientami.
Posiadając stronę WWW, nie musisz znać potencjalnych klientów, aby ciebie znaleźli, a do tego mogli dowiedzieć się o jakości twojej pracy. Ponadto wyczerpująco opisana oferta zapobiegnie zadawaniu tych samych pytań przez klientów – sprawdzą wszystko na stronie i znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Oszczędzisz czas swoich pracowników, a może nawet etat potrzebny na obsługę infolinii?
Firma, która ogłasza się w Internecie, a nie posiada własnej strony internetowej z wyczerpującymi informacjami o swojej działalności, doświadczeniu i ofercie, jest mało wiarygodna. Mało tego, by korzystać z najpopularniejszych i najskuteczniejszych reklam, czyli Google Ads, musisz mieć swoją stronę WWW.
Oczywiście posiadanie własnej strony nie wyczerpuje obecności firmy online – integracja witryny online z profilami w dowolnych mediach poszerzy skalę działalności i zasięg. I zawsze to rekomendujemy naszym klientom.