Jak zwiększyć sprzedaż? 9 skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży!
Dowiedz się, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż produktów i usług. Dowiedz się, jak możesz zwiększyć zasięg swojego sklepu internetowego i popularność sklepu stacjonarnego.
Prowadzisz własny sklep internetowy lub stacjonarny? Jeśli tak, to pewnie zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług. W zależności od grupy docelowej i profilu Twojej firmy możesz skorzystać z różnych sposobów dotarcia do nowych klientów. Możesz także zbadać możliwości zwiększenia sprzedaży do konsumentów, którzy już korzystają z Twoich usług. Poznaj skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży!
Zwiększanie sprzedaży to klucz do sukcesu sklepu
Polacy z roku na rok robią coraz więcej zakupów online. W 2019 roku 62% konsumentów stwierdziło, że robi zakupy online. użytkownicy Internetu. Dla porównania: rok temu „tylko” 56 proc. robiło zakupy w sieci. polscy internauci. Dodatkowo, w związku z podwyższeniem płacy minimalnej w 2019 r. do 2250 zł brutto (ok. 1673 zł na rękę) oraz rozszerzeniem zakresu świadczeń socjalnych, wzrosła ogólna konsumpcja w kraju. Wraz z kolejną planowaną podwyżką płacy minimalnej w 2020 roku (do 2600 zł brutto) można spodziewać się jeszcze większego zainteresowania zakupami – czy to stacjonarnymi, czy internetowymi.
Nic dziwnego, że w obecnej sytuacji ekonomicznej Polaków swoją szansę upatrują sprzedawcy. Dlatego jeszcze intensywniej niż dotychczas zastanawiają się, jak wykorzystać tę sytuację i zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Biznes internetowy i stacjonarny może pracować z solidnym gronem zadowolonych klientów, ale jeśli naprawdę chcemy odnosić sukcesy i zarabiać realne pieniądze na wybranym biznesie, powinniśmy stale szukać sposobów na zwiększenie grona odbiorców. Na szczęście istnieje kilka skutecznych metod, dzięki którym możesz zwiększyć sprzedaż.
Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego?
Podstawą udanej sprzedaży internetowej jest intuicyjna i przejrzysta strona internetowa. Powinien w zachęcający sposób prezentować sprzedawane przez nas produkty. Landing page powinien mieć dobrze widoczne logo firmy, dobrze napisane i dobrze umieszczone nagłówki oraz krótkie podsumowanie najważniejszych wartości sklepu. Z drugiej strony zdjęcia produktów powinny przedstawiać je w jak najlepszy sposób. Nikt nie kupi dobrego produktu, jeśli jego zdjęcia nie będą atrakcyjne. Dlatego, aby zwiększyć sprzedaż, warto odświeżyć wygląd swojego sklepu internetowego i poprawić działanie SEO. Warto zatrudnić ekspertów do zbadania skuteczności naszego serwisu w tym zakresie.
Dobrym pomysłem na zwiększenie sprzedaży jest reklama na portalach partnerskich. Możesz również zwiększyć swoją obecność w Internecie, oferując swoje oferty na platformach sprzedaży online, takich jak Facebook Marketplace, OLX, Allegro i inne. Ważna jest również obecność w mediach społecznościowych. Nasza strona internetowa musi posiadać profil na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Jeśli zależy nam na dotarciu do młodych odbiorców, można pomyśleć o programach typu TikTok czy Snapchat. Im więcej miejsc mówimy o naszych produktach lub usługach, tym lepiej. Zwłaszcza, że większość portali społecznościowych umożliwia kupowanie reklam sponsorowanych.
Ostatnim sposobem na zwiększenie sprzedaży jest rozpoczęcie współpracy z blogerami i influencerami. Takie osoby mają określoną grupę odbiorców. Jeśli wypowiadają się pozytywnie o naszych produktach lub usługach, możemy być pewni, że ich fani chętniej skorzystają z naszej oferty.
W skrócie sposoby na zwiększenie sprzedaży internetowej to:
1. Aktualizowanie lub tworzenie skutecznych stron internetowych – pod kątem SEO i użyteczności. Produkty muszą być pozytywnie zaprezentowane na stronie internetowej (opisy i zdjęcia promujące zakup).
2. Reklama w sieciach społecznościowych. Obecność na różnego rodzaju platformach sprzedażowych (Allegro, OLX, facebook Marketplace…).
3. Współpraca z blogerami i influencerami.
Potrzebujesz pomocy w zwiększeniu sprzedaży? Pisz śmiało.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie lokalnym?
Odpowiednia ekspozycja zwiększa sprzedaż produktów nawet o 30% (wg badania In-Store Media i Nielsen z 2016 roku). Najlepiej, jeśli produkt znajduje się na wysokości oczu klientów. Muszą być również odpowiednio oświetlone – tak, aby gra cieni podkreślała ich atrakcyjność. Jeśli produkt jest na sprzedaż, musi być wyraźnie oznaczony. Dzięki temu klient czuje, że nie może przegapić dobrej okazji. W przypadku dzieci najdroższe lub po prostu rzeczy, które chcemy sprzedać, powinny znajdować się na wysokości oczu dziecka. Oczywiście rodzic płaci za rzeczy, ale to dziecko jest naszym klientem. Jeśli dobrze przyciągniemy najmłodszych daną zabawką, możemy być pewni, że w większości przypadków doprowadzi to do ich zakupu. Dobrze, gdy w naszym sklepie ładnie gra, zachęcająca muzyka i ładnie pachnie. W efekcie klienci chcą dłużej przebywać w takim miejscu, a co za tym idzie – wydają więcej. Przy kasie warto wręczyć drobiazgi, które można kupić w ostatniej chwili lub produkty, które sprzedajemy tzw. sprzedaż parasoli. Pamiętaj, aby zawsze polecać je klientom z uśmiechem na twarzy, ale nie na siłę. Należy szybko podkreślić najważniejszą korzyść dla klienta wynikającą z danego zakupu.
Promocje i rabaty wpływają na wzrost sprzedaży. Nie muszą być duże, wystarczy, że informacja o wyprzedaży jest widoczna w sklepie. Zawsze przyciąga klientów, mimo że bardzo obniżyliśmy ceny. I nie bez powodu, choć niezbyt uczciwą praktyką, sprzedawcy podnoszą ceny przed słynnym Czarnym Piątkiem, by później je „drastycznie” obniżyć. Wtedy transakcja nie jest stracona, a klient myśli, że zrobił dobry interes.
Bardzo ważnym czynnikiem jest również indywidualne traktowanie klientów. Musimy pokazać każdemu klientowi, że jest dla nas ważny. Nie oznacza to, że musisz za nim chodzić i od czasu do czasu pytać, czy jest coś, co może zrobić, aby pomóc. Takie zachowanie drażni kupującego i skłania go do opuszczenia naszego sklepu. Kiedy jednak klient zwraca się do nas o pomoc, powinniśmy udzielić mu jak najbardziej rzetelnej porady.
Skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie stacjonarnym to:
1. Zwiększ lojalność klientów – oferuj im darmowe próbki, ciekawe promocje.
2. Odpowiednie rozmieszczenie towarów na półkach i prospekty. Najlepiej na wysokości oczu docelowego klienta.
3. Sprawienie, że klient czuje się lepiej w konkretnym sklepie niż w innej konkurencyjnej lokalizacji. Indywidualne podejście do klienta.
Jak zwiększyć sprzedaż usług?
Sprzedaż usług opiera się na innych zasadach niż sprzedaż produktów. W e-commerce proces jest podobny: musimy mieć skuteczną stronę internetową i reklamować się tam, gdzie to możliwe. Równocześnie istnieje tak zwany marketing szeptany. Dlatego musimy dbać o jakość naszych usług. Czasami lepiej jest obsłużyć mniej klientów za wyższą cenę niż więcej osób za średnią cenę. Klienci, z którymi spędzamy więcej czasu są bardziej zadowoleni, więc niewykluczone, że polecą nas również swoim znajomym.
W każdym razie, jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży usług, ich jakość to absolutna podstawa. Nikt nie wraca do kosmetyczki, fryzjera czy mechanika, który źle wykonał robotę. Powinieneś założyć profil swojej firmy w Google Maps i stamtąd zbierać pozytywne opinie o swojej pracy. Jeśli pojawiają się negatywne opinie, należy na nie odpowiedzieć ostrożnie iw miarę możliwości w duchu pozytywnego public relations. Wdawanie się w publiczne spory z klientami (nawet jeśli nie mają racji) tylko zaszkodzi naszej reputacji.
Oferując usługi dopasuj swoje podejście do nastroju klienta. Na przykład, gdy odwiedzają kosmetyczkę, wielu klientów chce porozmawiać, ale zdarza się, że rozpoczęcie rozmowy jest dla nich irytujące. Warto więc zgadywać lub wprost zapytać, jakiego dostępu oczekuje dana osoba. Klienci doceniają nasze starania.
Sposoby na zwiększenie sprzedaży usług to:
1. Działania marketingowe w internecie i dobra opinia o sklepie czyli tzw. poczta pantoflowa
2. Wysoka jakość usług.
3. Indywidualne podejście do każdego klienta.
4. Inwestycja w reklamę zewnętrzną i internetową.
Gdzie sprzedawać w internecie?
Internet jest pełen platform sprzedażowych. Zakupów online nie należy ograniczać tylko do jednej platformy, bo wtedy jesteśmy ograniczeni do grupy klientów. Jest to najbardziej przydatne, jeśli masz własną stronę internetową. Możesz zainwestować samodzielnie lub zapłacić ekspertom. Trzeba jednak pamiętać, że oprócz jednorazowego kosztu, który waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych, musimy również regularnie płacić za nocleg. Dlatego warto zastanowić się nad gotowymi rozwiązaniami e-commerce, gdzie opłacamy zamówienie co miesiąc lub raz w roku, a w zamian otrzymujemy gotowy szablon strony internetowej do wykorzystania i dostosowania do naszych potrzeb.
Twoja własna strona internetowa to dopiero początek. Nasze produkty powinny znaleźć się w jak największej liczbie miejsc – wtedy będziemy bardziej widoczni. Do popularnych miejsc w Internecie, które można wykorzystać do sprzedaży internetowej, należą:
– Allegro
– OLX
– Facebook Marketplace
– Ceneo
– Gumtree
– Sprzedajemy.pl
– Skąpiec
– Ebay
Oraz portale specjalistyczne, takie jak:
– Otodom
– Otomoto
– Pyszne.pl
– Vinted